piątek, 8 czerwca 2012

Zakup Psa !

Odkąd pamiętam zawsze chciałam mieć psa ale rodzice ciągle mnie zbywali, że to nie jest zabawka,psem trzeba sie zajmować ,wychodzić na długie spacery ,karmić i się opiekować.
Ja starałam się ich za wszelka cenę przekonać że jestem odpowiedzialna  i będe należycie opiekować sie psiakiem. Minęło sporo czasu  nim rodzice mi ulegli i dostałam swojego wymarzonego psa i wiecie co NIE ZAWIEDLI SIĘ! Ale zanim to nastapiło sporo czasu zajęło mi wybranie odpowiedniej rasy:
  1. wielkośc psa:
  •  małe psy sa delikatne i wrażliwe ponadto bardziej wrażliwe na niskie temperatury.  Niektóre psy mogą przyjmować postawę groźnych, aby zrekompensować swoje małe rozmiary. (czyli w moim przypadku taki pies odpadał bo mieszkam w bloku z mnóstwem sąsiadów to zaraz były by skargi ,że pies hałasuje.)Przykładowe rasy: JAMNIK, YORK, RATLEREK...
  • z kolei duże psy potrzebują więcej miejsca, aby mogły swobodnie się poruszać.Psy które posiadają długi ogon powinny mieć na tyle miejsca, by mogły merdać nim bez obawy uszkodzenia ogona czy przedmiotów w domu. (i tu również w moim przypadku  taki pies odpadał , bo duże psy nie nadają się do bloku).Przykładowe ras: BERNARDYN, MASTIF, DOG NIEMIECKI... 
  • średnie psy i tu padła pierwsza decyzja, że będzie to pies rasy średniej:) Przykładowe rasy: basset, owczarek collie, cocer spaniel....
    2. aktywnosc psa:

          Jest tak ,że  niektóre psy mają więcej energii, niż inne. Poziom aktywności psa bardzo często  zależny jest od jej  rasy, ale nie oznacza to, że podczas jego wyboru mamy kierować się tylko tym.
 Pies, który ciągle szczeka, demoluje mieszkanie lub w inny sposób próbuje zwrócić na siebie uwagę, najprawdopodobniej potrzebuje więcej ruchu na świeżym powietrzu. Wiele problemów z zachowaniem psa jest spowodowane nadmiarem energii. Wiele osób z tego powodu  rezygnuje z posiadania psa z powodu jego zachowania, jednak nie zdają oni sobie sprawy z tego, że problemów tych można uniknąć zapewniając psu odpowiednią ilość ruchu i uwagi.
DLATEGO TAK WAŻNY JEST ODPOWIEDNI DOBÓR RASY DO SWOJEGO TRYBU ŻYCIA.

JA WYBRAŁAM : COCER SPANIELA ANGIELSKIEGO : KOLOR  ZŁOTY:)



OTO TOFFIIK.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz